joi, 26 septembrie 2013

Delfinii, sarcina si nasterea

Deoarece am vazut ce succes mare a avut pe Facebook acea imagine cu graviduta care era pupata pe burtica de un delfin, m-am decis ca astazi sa scriu despre multiplele roluri pe care aceste mamifere fantastice le pot avea in viata unei femei insarcinate :)
Se stie deja pe scara larga ca delfinii pot avea un rol extraordinar in diferite terapii – cu copii autisti, cu persoane cu handicap – iar studiile au dovedit acest lucru. Asa ca, dupa ce nasterea in apa a devenit cu adevarat o optiune acceptata in marea parte a lumii, a aparut cred cu destul de mare usurinta si ideea nasterii asistate de delfini.
Se pare ca delfinii au capacitatea de a “simti” o graviduta, uneori inainte ca ea sa stie ca poarta in pantec o minune. Iar daca intr-un bazin sunt mai multe persoane, delfinii tind sa acorde o atentie mai speciala femeilor insarcinate. La fel, sunetele pe care ei le scot au capacitatea de a linisti in timpul travaliului atat mama, cat si bebelusul, pe acelasi principiu in care terapiile cu delfini functioneaza. Evident ca singura conditie este ca mama sa se simta confortabil in apa si sa nu-i fie frica de delfini :)
Eu am auzit prima data de posibilitatea nasterii in apa asistate de delfini atunci cand am urmarit un documentar foarte bun dupa parerea mea, care se numeste “Le Premier Cri” sau in traducere “Primul scrancet”. Recunosc ca uimirea mi-a fost cu atat mai mare cu cat acest film documentar a fost difuzat in cinematografele de la noi din Cluj (la Victoria si la Cinema Odeon din Polus).
Oricum, acest film surprinde intr-un mod minunat filozofia nasterii in diferite locatii ale lumii. Iar documentarul incepe si se termina cu 2 nasteri intr-un mic golfulet la malul oceanului in Mexic, nasteri asistate de delfini! Adica era si moasa acolo ca sa asigure sprijinul uman, iar delfinii asigurau sprijinul “subtil” :) La finalul vizionarii am dat fuga acasa, am cautat genericul sa vad unde exact au avut loc cele doua nasteri si dupa ce i-am depistat pe net, le-am trimis un mail in care-i rugam sa-mi spuna daca acolo la ei chiar exista o practica curenta in acest sens, sau a fost doar o situatie particulara, pentru filmarea documentarului :D
Mi s-a raspuns a doua zi cum ca da, centrul lor oferea ca si serviciu si optiunea nasterii in apa asistata de delfini, insa fix cand eu le scrisesem se schimbase echipa de management si momentan acest program era sistat…
Oricum, nasterile acelea m-au facut sa visez…visuri frumoase, in care la momentul in care eu nasteam eram scufundata intr-o apa calduta si mangaiam pe botic un delfin care tocmai pupa bebele din burtica, ca si in poza aceea de mai sus :)
In Romania am cunoscut pe cineva care si-a dorit foarte mult sa faca la Constanta un asemenea centru de nastere, cu delfinii de la Delfinariu, insa nu a primit aprobari, ceea ce era oarecum de asteptat… Si totusi, cine stie, poate odata….nu? :)
La final, va pun si doua filmulete. Unul este cu una din cele doua nasteri in apa din film (deci aviz celor care nu doresc sa vada o nastere, desi filmuletul e chiar ok), iar al doilea este cu trailer-ul documentarului “Le Premier Cri”.
Si cu aceasta ocazie, va lansez si o invitatie de a viziona impreuna la sediul Cuibului acest film. Deci cine ar dori sa-l vada, lasati va rog un comentariu la finalul post-ului, pentru a-mi face o idee cam cate ne-am aduna si apoi sa alegem o zi si o ora pentru vizionare :)
Va imbratisez cu drag si nostalgie,
Nora



Va invit sa va conectati cu energia Dolphin Reiki .
Detalii pe email: noulpamantaliubiriidivine@yahoo.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu